tisdag 4 oktober 2016

Bråk från ena SI leden

Idag har min vänstra SI led bråkat lite. Eller, lite mer än lite. Men hade varit konstigt om inte kroppen kände av att jag tagit bort morfinet på något sätt. Sen att jag låg på soffan nästan en vecka gör inte saken bättre när man lider av AS, Ankyloserande Spondylit. Igår och idag har jag dock tagit snabba promenader och imorgon är det dags för gymmet igen. Fasa. Haha. Konditionen försvann väldigt snabbt. Men jag är inte helt återställd än heller. Men det får gå.
Fortsätter leden bråka så får jag be om att få en spruta. Om det inte är för tätt inpå. Det återstår och se nu när jag kommer igång mer igen.

Så, hösten är här på allvar. Vilken chock det blev. Jag har längtat efter den höga luften och när den kommer så tycker jag det är för kallt. Men jag vänjer mig. Mysigt dock att krypa under filten i soffan. Jag har nog aldrig haft mer ont av kyla. Däremot av värme kan jag får rejält ont i lederna av. Många mår bra av värme. Men jag vet flera som mår sämre av det. Så det ska bli intressant att se hur kroppen reagerar när jag ska utomlands nästa år. Hjälp. Vi får väl se då. Inget att oroa sig över nu.

Nej, dags att ta och varva ned med någon serie och sedan sova.


Ta vara på er!

Inga kommentarer: