måndag 20 februari 2017

Amaurosis Fugax

Mina svarta episoder är mest troligt något som heter Amaurosis Fugax och orsakas oftast av TIA attacker. Men det kan finnas andra orsaker om man läser om det. Men det får vi se vad dom säger på Strokemottagningen. Jag ska dit den 10 mars till en sköterska. Sen blir det väl en läkare ca 2 månader efter det för vidare utredning. Emellanåt blir allt bara svart. Inte i ögat bara. Utan även i sinnet. Varför jag? Vart finns ni? Jag har ett par som jag verkligen känner finns där. Men resten försvinner mer och mer.

Ska nog om det. Nästa vecka ska jag äntligen ta tag i Friskis och svettis igen. Att jag inte gör det denna vecka är för att jag har lite ont i bihålorna fortfarande samt att jag ska till Göteborg och träffa en vän. Ska bli så mysigt. Men samtidigt otäckt att åka tåg. Har inte åkt tåg så långt på många år. Men det får gå.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: