torsdag 23 februari 2017

Ute på resande fot

Sitter just nu på tåget till Göteborg. Ska träffa en vän som jag pratat med i många år. Men vi har aldrig träffats innan. Och det är väl dags nu eller vad tycker ni?
Ska vara framme om ca 1 timme och 20 minuter. Totalt tar det 4 timmar. Känns riktigt bra faktiskt. Jag har inte åkt tåg mer än till Avesta på över 10 år. Känner mig lite mallig faktiskt. Ser fram emot dessa dagar även om det kanske blir intensivt för att vara mig. Men några dagar klarar jag alltid.
Jag behöver lite positivt i mitt liv just nu. Så man orkar kämpa vidare med allt annat eländes elände. Nej allt är inte bara elände. Men ibland känns det verkligen så. Diagnos efter diagnos och ja. Men nu ska jag låtsas att jag inte har haft TIA-attacker fram tills jag ska träffa Strokesköterskan den 10 mars.
Ville bara göra en kortare uppdatering. Och jag önskar er en riktigt trevlig helg.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: