måndag 17 december 2012

Insomnia

Det är något jag ibland lider av rätt kraftigt. Jag hatar dom nätter sömnen inte kommer, eller dom nätter kommer där jag vaknar och det tar timmar att somna om.
Jag har haft detta i över 10 år nu.
I januari 2011 gjordes en sömnutredning på mig i Uppsala. Tyvärr sattes elektroderna på vid 00, jag somnade runt 01, och vaknade några gånger och blev sedan väckt 07. Det är inte vad jag kallar en hel natt. Dock visade den att jag går ner i djipsömn, vilket jag inte trodde. Men min drömsömn kommer på förnatten istället för efternatten.

Ibland är det bara så jobbigt. Att inte få somna eller sova en hel natt. Och ja, jag har medicin för sömnen, men den hjälper inte alltid.

Hoppas ni sover gott nu i natten, och ta hand om er!

1 kommentar:

emma sa...

usch fy att medicinen inte hjälper helt som den ska. Sömn är ju så viktigt för oss alla, man återhämtar sig vilar upp sig och får ny energi. stackare hoppas verklige du får en ordentlig utredning och rejäl hjälp samt rätt medicin.