måndag 10 december 2012

Systerbesök och Remicade

I helgen har min äldsta lillasyster varit här. Hon kom i fredags kväll och åkte hem igår. Vi hade en mysig helg med film, besök inne i stan och en massa prat. Allt var verkligen trevligt.
Lite tråkigt att helgen gick så fort bara.

Nu sitter jag på reumatologen och väntar på att få behandling nr 2 av Remicade. Har fått kortisonet i nålen och får vänta nu till 10.30 innan droppet kopplas på. Känns skönt att vara här och jag är mycket lugnare idag än för 2 veckor sedan. Det märktes på blodtrycket som förra gången var 94 i undertryck som nu var 77. Perfekt. Så 4 underbara timmar nu här i den sköna fotöljen.

Ha en bra dag alla därute!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra att du får remicade igen! Har du märkt någon skillnad? För det här vara andra dosen va?
Kram!

Lina sa...

Det är jätteskönt att få remicade igen. Jag har märkt skillnad i att revbenen inte längre gör ont. Så himla skönt. Men där hade jag nog inte sån extrem inflammation, men i bäckenet tror dom att denna dos, som var andra, kan rå på lite bättre.
Känner du dig nå bättre? Jag har läst att det inte är så kul alltid.
Kramar

Erica sa...

Det var verkligen supermysigt i helgen, men den gick som sagt väldigt snabbt. Tänk att det kan vara så mysigt att bara prata, vilket ju var en stor del av vad vi gjorde. :-) Har du hunnit byta din Triss-lott mot nya ännu, förresten? Jag fick i alla fall tyvärr två nitlotter. :-(