måndag 24 juni 2013

Inlagd på Strömsholms Djursjukhus


Min älskade Zephyr hade idag ett planerat återbesök på Djursjukhuset i Strömsholm. Det har varit planerat i en månad. Egentligen hade hon tid den 10 juni, men då var veterinären sjuk. Så jag fick en ny tid till henne idag, den 24 juni. Så blev hon ju dålig i torsdags och blev inte bättre så vi var ju, som ni kan läsa i inlägget innan, på jouren på Strömsholm i lördags. Men vi behöll tiden idag för en grundligare utredning som det var tänkt.
Det var samma sköterska som i mars när vi var där och hon mindes Zephyr allt. Den bitande kissen. Sköldpaddsfärgade katter har lite häftigare temperament lärde jag mig i mars när vi var där. Så sköterskan hade tagit in tratt och väska eftersom Zephyr bråkade så mycket förra gången dom behövde ta blodprov. I lördags gick det, men då var hon så medtagen. Veterinären kom in och klämde på magen och konstaterade att hon fortfarande var förstoppad, inte så konstigt eftersom det inte hänt ett dugg sedan i torsdags när hon fick microlax. Hon fick ett i lördags med. Men då hände inget alls. Hon har även fått laktulos 3 gånger dagligen och kattmalt 3 gånger dagligen sedan i lördags (laktulos sedan förra måndagen) och det hände inget. Hon kräktes 2 stora hårbollar igår. Men ingen avföring alls. Så, när veterinären klämt på magen och lyssnat på hjärta och lungor så bestäms det att hon ska läggas in. Vi har gjort det vi kan hemma. Hon skulle få vätska intravenöst och så skulle dom ge laktulos, microlax och paraffin. Funkar inte det så skulle dom göra ett vattenlavemang. Tack och lov så sederar dom henne då. Lämnade henne vid 10 i förmiddags och jag har inte hört något. Det skulle jag egentligen inte heller. Men jag har haft mobilen klistrad med mig hela dagen. Dom skulle ringa imorgon i alla fall. Jag hoppas jag får hem henne imorgon. Men jag tvivlar på det. Dom har tagit sköldkörtelprover och vi får se om det är anledningen till hennes förstoppningar. Jag vill bara ha en lösning nu.
Jag gråter ganska mycket. Jag saknar henne och jag hoppas att hon har det bra. Zaphire är förvirrad och undrar vad kompis tagit vägen. Det är en del jamande och letande.

Älskade Zephyr. Kom bara hem! "Mamma" saknar dig. "Mormor" saknar dig och Zaphire saknar dig!

Ta vara på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att du får hem Zephyr i morgon,Du vet ju att hon är i goda häder. Men det minskar inte din oro.hon är ju "ditt barn". Håller alla tummar att hon är hemma igen snart. Kramkram Lena.A