fredag 14 juni 2013

Michael Jackson i mitt hjärta

Jag har så länge jag kan minnas alltid älskat Michael Jackson (MJ). Jag kan öppet erkänna att jag, 3 år senare, fortfarande sörjer MJ:s död. Den 25 juni 2010, natten mot 25 juni så ringde min vän Jenny upp mig och berättade att han var död. Jag har sparat varenda Aftonbladet, Expressen osv som jag köpte efter hans död.
Jag var på hans konsert 1997 i Göteborg på Ullevi. Det var en underbar upplevelse. För mig så var han en vuxen man som blivit berövad sin barndom och blivit traumatiserad av detta. Det märkte man aldrig när han var på scen dock.
Den som sen tycker att han är pedofil. Inget är bevisat. Han blev aldrig dömd. Nu är han död. Nu får man aldrig veta. Döm honom inte. Han var ett barn i en vuxen kropp. Svårt traumatiserad och ett musikgeni.

Tittar på massa klipp på youtube och gråter som ett barn till och från.
Ta vara på er!

Inga kommentarer: