onsdag 26 juni 2013

Zephyr hemma

Eller ja, det har hon varit sedan igår. Men jag har ingen energi kvar, så jag har inte skrivit något om det.
Veterinären ringde mig vid 11.45 igår och berättade att hon nu knappt hade någon avföring kvar i tarmen, bara lite högst upp och att hon skulle klara få ut det själv. Dock hade hon inte ätit något alls medan hon var där. Och med tanke på att hon fastat sedan söndag kväll klockan 21 så hade hon inte ätit på väldigt länge. Tydligen kan katter utveckla fettlever om dom inte äter på så lite som 3 dygn. Hon hade varit jätterädd så jag fick hämta henne. Sköldkörtelvärdet hade gått upp och låg nu över gränsen. Men dom vill inte börja medicinera än. Utan vi ska ta nya prover om 3 månader så får vi se. Jag tror att det kommer bli medicin. Sedan tror han att hon har någon form av tarmproblem då hon får återkommande förstoppningar hela tiden. Så vi ska göra ett nytt ultraljud den 9/7.
Hon ska fortsätta med laktulos och kattmalt. Sedan ska hon äta ett foder som heter Royal Canin Fibre Respons. Det blandas i hennes eget foder.

Jag var beredd med stora plånboken igår när vi skulle hämta henne. Jag menar, vi var ju där på jourtid. Dock går det på samma självriskperiod som i mars. Man betalar självrisk och sedan har man 125 dagar inom samma självrisk. Men ändå. Var beredd med tjocka plånboken då vi skulle betala för lördagens besök också. Så säger hon "Det blir 23**:-" Minns inte summan exakt. Men jag sa att nej, men du kan inte räknat med lördagen. Men jodå. Nästan så jag bara gapade. Agria hade gått in med strax över 10.000:-. Tack gode att jag har försäkring.
Nu är hon hemma. Hon äter och dricker. Hon har haft diarré, men med tanke på hur mycket paraffin och så hon fick när hon var inlagd är det inte så konstigt. Hon börjar långsamt gå tillbaka till att bli sig själv.

Tack snälla ni som tänkt på mig och Zephyr under denna jobbiga tid. Det är dock inte över än. Men vi kämpar på.

Varma kramar och ta hand om er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va skönt att Zephyr mår bättre,hoppas att även matten Lina mår bättre och slipper oron. Kramkram lena

Lina sa...

Tack Lena! Oron finns fortfarande. Men det blir bättre för varje dag som går. Vi har dock några återbesök framför oss. Men tack och lov hinner Zephyr återhämta sig från chocken innan dess. Och åter igen. TACK!
Kramar