lördag 22 juni 2013

Strömsholm Djursjukhus

Idag har det varit en riktigt jobbig dag. Det började egentligen i torsdags. Men Zephyr återhämtade sig aldrig. Jag har skrivit tidigare om min äldsta katttjej som blir förstoppad om och om igen och att dom funderade på om hon har problem med sköldkörteln. Så vi var till Strömsholm redan i mars med henne. Då låg värdet på gränsen och vi skulle ta om proverna efter tre månader. Vi har tid på måndag. Men så i början av veckan så märkte jag att hon var förstoppad igen så jag började ge henne laktulos som hon ska ha om hon blir förstoppad. Inget hände så i torsdags gav jag och mamma henne ett microlax, och det blev utbyte av det. Men efter det har hon inte varit sig själv. Hon har sovit extremt mycket. Knappt ätit eller druckit. I natt så sov hon hos mig i sängen hela natten och det har ALDRIG hänt under hennes fem år. Hon har gosat lite men gått därifrån efteråt. Hon kom inte ut idag när vi öppnade dörren utan låg kvar i sängen. Mamma hämtade henne och hon låg kvar i famnen. Jag började få panik och jag ringde jouren på Strömsholm. Vi skulle komma in. 
Strax efter halv ett var vi där. Halv fem kom vi in på ett rum. Blodprov togs och nål sattes. Om eventuellt hon behövde bli kvar. Veterinären kände direkt att hon var förstoppad. Röntgen gjordes och efter den skulle det bestämdes det om hon fick åka hem eller om hon skulle läggas in. Hon var ganska kraftigt förstoppad men eftersom vi ändå ska dit på måndag så fick hon åka hem. Hon fick vätska plus B-vitamin i nackskinnet. Vi skulle köpa kattmalt och ett foder med hög fiberhalt. Idag betalade vi ingenting utan allt betalar vi på måndag så att det blir rätt med Agria. 4800 var vi uppe i idag innan vi åkte hem. Men, då har inte Agria dragit av något. 
Det har varit en pärs. Tack Lena för att du snabbt ställde upp för min älskling. 

Ta vara på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är glad att jag kunde hjälpa dig.Det är alltid jobbigt när någon man har kär blir sjuk.Hoppas att ni får bukt med hennes förstoppningar, och att Zephyr blir frisk igen.Kramkram Lena

Lina sa...

Jag är så otroligt tacksam. Kramar <3