tisdag 17 september 2013

CAT IT vattenfontän 2l


När Zephyr blev dålig i mars i år så var hon även lätt uttorkad. Eftersom båda mina katter bara äter torrfoder så behöver dom ju dricka mer vatten. Dom vägrar nämligen blötmat.
Jag köpte då en vattenfontän från märket CAT IT. Har andra aktivitetsleksaker därifrån som är toppen. Men denna fontän har varit ett fiasko. Visst, hon drack mer. Men idag fick jag lämna tillbaka fontän nummer 3 av samma märke. Alla har börjat läcka från där sladden till pumpen går ur fontänen då den går på ström. Så idag valde jag att inte byta fontän. Jag valde att köpa annat för det priset. 449:- kostar den på Arken Zoo, medan den finns på vissa sidor på nätet för 199:-.

Jag vet att jag behöver en fontän. Just nu dricker hon bra ur skål. Har på olika ställen i lägenheten. Men, jag kommer köpa ny fontän en vacker dag. Men, det blir ingen CAT IT. Funderar på en Drinkwell, men dom är mycket dyrare. Så, får vänta med det.

Denna fontän får 5 av 5, ända tills den börjar läcka efter ca 2 månader. Då får den knappt 1 i betyg. Tråkigt då båda mina katter tyckte om den.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: