måndag 30 september 2013

Dags att ta tag i det här


Bjuder på en bild på hur mitt knä ser ut idag. Gjorde illa mig i fredags. Om ni undrade.

Nej, jag ska ta tag (försöka) i mitt liv. Måste få bort den gnagande oron. Måste försöka komma in i rutiner. För inte så längesedan hade jag någorlunda rutiner. Men det har varit så mycket med svimningar (dom finns kvar), skador, utredningar och läkarbesök.
Men, på onsdag så ska jag till gymmet igen. Inte varit där sedan i mars. Ska bli kul. Ska säga till personalen som jobbar där att jag kan svimma. Men, det är ju inom landstingets regi så dom förstår nog bara man är ärlig.

Har en älskad katt bredvid mig i soffan när jag skriver det här. Hon ligger och tvättar sig. Snacka om att hon slaskar när hon gör det. Det får en att dra lite på smilbanden. Undra hur dom kan få till så mycket saliv.
Nu kom den andra älskade kissen och glodde på mig. Tror ni hon vill ut en sväng på balkongen kanske?
Så, nu är den öppen. Skönt att bli lite kall innan man ska krypa ner i sängen och lyssna på ljudbok. Lyssnar på en av John Ajvide Lindqvist "Låt de gamla drömmarna dö". Det är en bok med noveller. Och hittills så gillar jag den. Det är han själv som läser boken och han är väldigt bra som uppläsare.

Båda katterna är nu på balkongen. Och jag råkade ha mitt headset till min iPhone i fickan på ett par byxor när dom tvättades idag. Fungerar det? Svar: Nekande. Jo, hörlurarna fungerar. Men det hörs inte när jag pratar. Suck. Men, får köpa nytt från 24.se. Men dom fanns inte inne. Men, jag har inte råd just nu heller. Men när jag får pengar nästa gång.
Fy vad jag svamlar. Haha. Men, jag är trött efter att jag tog min cellhämmande medicin igår. Ja, det är cellgifter, men inte i så hög dos så dom direkt kallar det cellgifter, utan cellhämmande. Det lärde jag mig när jag var på föreläsning om Reumatologi. 7

Nej, ha en bra vecka. Ska försöka orka skriva. Men, det är tungt just nu. Och vill inte bara verka som att allt är negativt.

Ta vara på er!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt älskade hjärta. Jag är så glad att jag har fått dig! Du är en förebild med ditt kämpande. Älskar dig!

Lillasyster. sa...

Flummosyster! :) Saknar dig dundermycket! <3

Lina sa...

Anonym: <3 <3

Lina sa...

Flumsyster kan du vara själv!!! Saknar dig mer faktiskt!!! <3