torsdag 21 november 2013

ECT


Idag har jag pratat med min läkare om att jag vill ha ECT. Alltså Elchocker. Vi bestämde att jag ska komma dit på ett besök innan vi tar ställning till något. Jag måste komma ur denna svacka som aldrig ger sig. Jag gör ingenting, jag orkar ingenting och jag gråter väldigt mycket.
Många tycker nog att ECT är något hemskt och skrämmande. Men JAG har bara goda erfarenheter av det. ECT räddade mitt liv.

Visst kan man gå på med en massa mediciner. Men jag har en antidepressiv som inte går att blanda med andra. Och jag vägrar sluta med den. Den fungerar, nu är det bara att jag måste komma igång. Få en kickstart efter allt negativt som varit. Och jag känner att det rätta för mig är ECT.

vi får se om jag får det. Om jag är en bra kandidat för det. Men, jag får vänta på besöket.

Jag vill med detta önska er en trevlig torsdagskväll.
Ta vara på er!

Inga kommentarer: