onsdag 20 november 2013

Samtal med Lena

Idag har jag varit på samtal hos min kontaktperson på psyk. En underbar sjuksköterska som heter Lena. Jag har "känt" henne sen jag var inlagd mycket inom psykiatrin. Då jobbade hon på den avdelning jag var på mest. Oftast var hon min kontaktperson där med. Nu jobbar hon på mottagningen och det var riktigt skönt att prata med henne idag. Jag behövde verkligen det. 
Min kurator jag hade, som också hette Lena, slutade när dom gjorde om mottagningarna. Hon jobbar dock kvar. Men inte som kurator. 
Så nu har jag den andra Lena. Mig spelar det ingen roll vilken titel personen jag pratar med har. Inte alls. 
Vi pratade lite om en behandling som jag tänkt på och hon skulle skriva lite till min läkare så hon vet lite hur jag tänker när hon ringer på torsdag. Hoppas jag får igenom detta nu. 
Jag skriver mer om det efter torsdag. 

Har även en annan sak att ta upp. Men jag väntar samtal från USÖ, Universitetssjukhuset Örebro. När jag pratat med dom skriver jag mer vad det handlar om. 

Ta vara på er, och god natt!

Inga kommentarer: