fredag 22 november 2013

Tandläkaren

Var hos tandläkaren idag för att laga ett av två hål. Jag har haft ren och skär panik över detta. Jag vet inte varför. Men min rädsla blir värre och värre för varje gång jag går dit. Han är hur trevlig som helst och duktig. Men det är ändå hemskt. 
Idag så var jag som sagt panikslagen. Men hade tid klockan 08.00 i alla fall. Så slapp gå nervös hela dagen. 
När han började trodde jag att jag skulle dö. Kände inget. Så det var inte det. Men vattnet åker med i halsen. Jag kan inte andas med näsan så jag trodde jag skulle  kvävas. Tyvärr så var hålet djupt och nerven syntes. Så han lade på bakteriedödande och sen lagning. Ska tillbaka med den tanden om ca 6 veckor för att laga den ordentligt när nerven dragit sig tillbaka. 
Men, har ju ett hål till som ska lagas den 6 december. Hoppas inte det är så djupt. Tror inte det. Haft mer problem med den som jag tog idag. 

Så går det när man inte går till tandläkaren. Var där senast 2007 och jag vet inte hur jag ska ha råd med detta. 

Nu ska jag äta. 
Ta hand om er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Modigt av dej!
Jag är jätterädd för tandläkaren. För 10 år sedan fick jag veta att jag hade två hål som behövde lagas, men jag drog därifrån istället. Hålen växte och det slutade med att tänderna slutligen ruttande och ramlade ut. Jag är 28 år. Det kan ändå vara trevligt med tänder. Så ju längre man skjuter problemet framör sig ju värre blir det...

Lina sa...

Jag förstår dig att du stack din väg. Men jag får tvinga mig. Men ska dit på fredag igen med ett annat hål och vet inte hur jag ska klara det.

Ta vara på dig