måndag 2 december 2013

Huvudvärk som aldrig verkar ge med sig

Haft huvudvärk bra många dagar nu. Drygt som attan då jag mår dåligt av alla värktabletter jag tar. Även paracetamol.
Jag känner dock att det kommer från nacken, eller snarare känns det från ryggraden mellan skulderbladen. Vet inte om jag hade förändringar så högt upp, men tror jag behöver be om en ny magnetröntgen. För det smäller till där varje gång jag böjer mig framåt. Tyvärr tar inte Remicadebehandlingen denna smärta, så jag antar att det inte är inflammation. Kanske en förslitning? Skulle behöva ringa min sjukgymnast på reumatologen och be om en tid för det. Men, det drar jag mig för. Har tid hos min läkare på reumatologen den 18 december. Och jag får väl stå ut tills dess i alla fall.

I torsdags var värken så jobbig att jag tog OxyNorm på dagen och sen en natten mot fredagen. Jag fick dom i februari när min reumatism var hemsk, innan vi höjde dosen med Remicade. Åter till OxyNormen, jag blev konstig av dom och sov riktigt oroligt. Och det vet jag att man kan göra av vissa tabletter, så i fredags gick jag in på Fass.se för att se om det stod något om orolig sömn. Då har dom ändrat bipacksedeln sedan jag fick dom, och det står att man bör undvika att ta dom om man äter MAO-hämmare och 14 dagar efteråt. Mina antidepressiva är MAO-hämmare, Aurorix. Och det här stod det ingenting om i februari när jag fick dom. Bipacksedeln ändrades 25/2 2013. Och jag fick dom i början av februari.
Jag vet, och har valt att fortsätta med Aurorix, att man inte får äta vissa preparat. Speciellt värkmediciner. Men OxyNorm hade jag ju då. Så jag måste ta upp det här med min läkare på onsdag när jag ska dit.

Nu är klockan mycket. Tänket lägga mig på spikkudden innan sovdags.

Ta vara på er! Och, jag försöker ta mig ur deppträsket. Men, det går långsamt.

Inga kommentarer: