tisdag 3 december 2013

Ögonbryt

Ja, jag kom inte på en bättre rubrik. Det handlar om mina ögon, som inte samarbetar för fem öre. Var till min ortoptist idag på ögonmottagningen för att jag känner att mina ögon är ansträngda. Jag skaffade nya glas i juni. Då var dom jättebra. Progressiva. Med prismor inslipade i glaset eftersom jag skelar litegrann. Är opererad 3 gånger för skelning när jag var tonåring. 
Men nu har ögonen verkligen fått ett bryt. Dom kan inte slappna av alls. Utan när hon mätte idag så åkte ögonen iväg all världens väg in mot näsan. 
Nu ska jag testa att droppa ögonen med pupillvidgande på måndag kväll och tisdag morgon så ska jag tillbaka så får vi se om ögonen klarar av att slappna av av dom. 
Gör dom inte det så sätter vi på tillfälliga prismor för att se om det ändrar sig igen. Kan ju inte gärna skaffa nya glas var fjärde månad. 

Imorgon ska jag till min psykiatriker. Hoppas på hjälp. Ja, hon är ju bra. Så hjälp får jag ju. Men vad vet jag ju inte än. Vi ska i alla fall diskutera ECT. 

Ta vara på er!

Inga kommentarer: