tisdag 17 december 2013

Tandläkaren idag

Hade en tid för att dra ut min tand i dag klockan 13 hos min tandläkare. Igår sa min mage tack och hej på grund av penicillinet jag åt inför dagens besök. Så, det var med mycket ångest och rädsla som jag tog mig till tandläkaren, tack vara min goa mor så klart, sprang på toa och fick komma in direkt efter det.
Här var jag helt panikslagen. Han tog en röntgenbild på tanden för att se hur rötterna sitter. Och, ja, det gick inte att dra ut tanden. Eller jo, han kunde göra det. Men han föredrog att en käkkirurg skulle göra det. Så jag har tanden kvar. Varit vaken hela natten pga panik och får nu snällt vänta i ca 3 månader. Men jag ska ringa när jag får brevet därifrån och säga att jag kan ta en återbudstid. Måste ju också säga att jag får Remicade.

Just nu är jag helt slut, trots att jag vilat 2 timmar i eftermiddags, men penicillinet gör sig fortfarande påmint. Hatar det verkligen. Önskar jag hade stålmage.
Nu ska jag sova.

God Natt och ta vara på er!

Inga kommentarer: