måndag 24 mars 2014

Friskis & Svettis


Idag har jag tränat på Friskis. Det har varit upp och ned med det då jag varit dålig och så. Denna låt jag delar med mig är från dagens pass. Den är riktigt rolig att jympa till. Känns ändå som att jag orkar mer och mer. Nackdelen är att jag får huvudvärk efter varje pass. Den kommer från nacken. Det känner jag. Så jag hoppas min sjukgymnast kan hjälpa mig lite när jag ska dit den 9/4.
Konditionen är dock värst. Styrkan tycker jag att jag klarar av bra. Dock har jag ju min handled som är stelopererad så jag kan inte sätta handflatan i golvet utan jag får göra armhävningar på knogarna. Jag har inte hunnit träna upp mig där än dock. Så knogarna gör ont. Jag älskar verkligen jympan på Friskis, och har alltid gjort. På glada 1990-talet så tränade jag varje dag. Jag var funktionär och jag bara älskade det. Sen blev jag väldigt anti av vissa händelser och har inte velat börja igen fören nu. Och det är så kul.

Förutom det då? Jo, jag sitter här och återställer den andra datorn. Det har jag försökt med hela kvällen, sen gick katten på tangentbordet och råkade trycka avbryt. Men, det hade ändå inte blivit något eftersom det tydligen behövdes en systemåterställning innan det gick att göra det som göras skall. Hade ingen aning. Fick dock inte fram dom frågor som skulle komma. Men nu så. Nu kan den hålla på i timmar tydligen. Men, då får den göra det. 4% är den upp i nu.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: