tisdag 22 april 2014

Aldrig mer Remicade

Idag så fick jag en reaktion på Remicaden, klåda i ansiktet samt andningssvårigheter. Droppet stängdes snabbt av och jag fick tavegyl samt intravenös betapred. Det var tydligen min elfte behandling. Som jag längtat efter denna behandling. Men, nu tål inte min kropp den längre. Jag fick i mig lite grann, så min reumatolog trodde det skulle hjälpa lite i alla fall. Men, vi får se. Jag ska till honom den 28 maj och då skulle han ha en ny plan. Det är skrämmande. Det är inga mediciner men direkt leker med. Men jag vet att min kropp klarar sig inte på värktabletter. Min mage klarar inte värktabletter.
Jag vill i alla fall tacka personalen på reumatologen här. Dom är underbara och var det idag med.

Mitt liv går just nu emot mig nå fruktansvärt. Med den förvärrade yrseln (tillfällighet hoppas jag) och nu detta. Sen ska jag orka kämpa med min fobi med min psykolog. Hoppas min psykiatriker hjälper mig på måndag med vissa saker. Vi får se. Det kan underlätta i så fall. Just nu är det svart. Tomt. Tungt. Och så har jag 122 i puls pga kortisonet.

Ska försöka leta ljudböcker nu på Storytel och lägga till offline eftersom dom stänger ned i natt.

Ta vara på er! Och snälla, håll tummarna att allt lättar snart.

1 kommentar:

SannaElisabet sa...

Sv: Tack så jättemycket!
Ja, det är 2 helt olika saker, men folk blandar ihop dem, vet inte skillnaden och som du skriver när de vill hata så häver de ur sig enbart dumheter.

Tack för din kommentar!
DU är stark!
Och tillsammans är vi alla starka! Och våra beroenden fixar vi!
Stor kram!