söndag 27 april 2014

En komplicerad vänskap

Idag så tog (enligt mig) en vänskap slut. Det är alltid jobbigt när det blir jobbigt i en vänskap. När det blir komplicerat. När är det slut liksom? När är det över. Men, när man efter ett tjafs pm:ar en av mina vänner på Facebook om detta bråk så är det över för mig. Slut. Tråkigt, men det togs upp en del saker som jag pratat med denna person i förtroende. Inget allvarligt. Men det är ett svek.
Känner mig förvirrad. Jag vet inte riktigt vad som hänt. Jo, till viss del. Och det kommer nog sjunka in. Men bland annat blev jag kallad psykiskt sjuk. Jag har en psykiskt funktionsnedsättning. Men ingen psykisk sjukdom. Sen att kasta det i ansiktet tycker jag inte man gör hur arg man än är. Men, det som satte spiken i kistan enligt mig är pm:et på Facebook till en annan vän. Det är ett svek jag inte kan ta. Det är inte schysst.

Jag kommer inte gå in mer på detta. Men, ja, jag vet inte ut eller in längre. Men, jag ska komma igenom detta. Med dom som finns runt mig.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: