måndag 25 juli 2016

Denna värme mår jag inte bra av

Jag mår så fruktansvärt dåligt av denna värme vi har just nu. Inatt går det inte under 20 enligt SMHI. Men imorgon ska vi får regn. Och jag hoppas verkligen på det. För jag känner mig kokt. Idag var jag ute och tog en powerwalk i elljusspåret vi har här på Bjurhovda. Med promenaden dit och hem så blir det ca 4,4 km om man går ett varv på 2,5 km. Jag brukar gå 2 varv. Men idag kände jag att det inte skulle gå så bra. Hade med mig vatten och hade precis ätit frukost innan. Men ändå fick jag världens migrän/annan vidrig huvudvärk. Började med att ta Anervan Novum som är migränmedicin. Men efter drygt 40 minuter gav jag upp och tog 750 mg Pronaxen. Mitt i allt det där kände jag verkligen att jag måste äta lunch.
Jag har fortfarande lätt huvudvärk som skulle kunna utvecklas om jag anstränger mig för mycket. Blir att ta Alvedon innan jag går och lägger mig.

Jag klarar av upp till 25 grader. Men inte när det går över det. Vi har fläktar på i alla rum. Stängt när solen ligger på. Men ändå är det bastu i lägenheten.

Jag mår helt enkelt inte bra av så här höga temperaturer. Vissa säger att alla reumatiker mår bra av värme. Så är det inte. Jag får mer ont av värmen också. Då har jag vetekuddar som även går att lägga i frysen. Helt underbart.


Lätt överhettad

Nu ska jag slappna av lite framför TV3 play innan det är dags att sova.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: