tisdag 26 juli 2016

Huvudvärk deluxe

Igår så tog jag ju en Powerwalk som jag skrev om igår. Denna gav mig svår migrän eller liknande. Det kommer liksom från längst upp i nacken. Känns som hjärnan lägger sig direkt på nackkotan eller hur jag nu ska förklara det. Jag brukar inte få detta av endast promenader eller powerwalks. Men igår blev det så. Huvudvärken är bättre, men den hänger allt kvar idag. Jag funderar på om det kan vara atlaskotan jag har problem med. Tyvärr så måste man ju betala sådant själv. Och det har jag inte råd med som det är nu och dom närmaste 5 åren åtminstone. Jag längtar efter att träna hårt utan att må så fruktansvärt dåligt i flera dagar av det. Jag vill gå på Zumba, gym osv. För jag känner att jag orkar. Men jag orkar inte bli så dålig efter varje pass. Jag har sökt läkare innan och fått rådet att gå till en sjukgymnast. Vad dom gjorde? Jo satte akupunktur i axlarna. Därifrån kommer inte min huvudvärk efter träning. Jag kan peka direkt på punkten vart den kommer ifrån. Jag har inget emot akupunktur, men när dom sätter det där jag inte har besvär så känns det onödigt.

Någon som har tips på vad jag ska göra? Jag har haft så här nu i många år. Men det blir bara värre och värre. Tacksam för tips.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: