onsdag 13 juli 2016

Ljudböcker

Jag vill skriva ett lite mer positivt inlägg. Det är så att dom senaste åren har jag inte klarat av att läsa böcker för jag blir för rastlös. Och jag älskar verkligen böcker. Så en dag för några år sedan när jag blev inlagd så valde jag att starta upp Storytel. Jag valde att bara lyssna på 1 bok till att börja med. Och sedan dess är jag fast. Detta var 2012 om inte jag minns fel. Jag har nog bara gjort korta uppehåll när det har varit kris om pengar.
Jag har dock några favoriter som inte längre ges ut som ljudböcker längre, till exempel Patricia Cornwell och Peter James. Det tycker jag är jättetråkigt. Men dom sålde tydligen inte så bra som ljudböcker. Men det finns ju en massa annat också. Jag älskar deckare. Det är nog främst det jag lyssnar på. Och skräckromaner.

Jag har precis lyssnat klart på "Prio Ett" av Emelie Schepp. Lika bra som hennes tidigare böcker. Innan dess lyssnade jag på "Tiggaren" av Sofie Sarenbrant. Riktigt bra böcker. Nu blir det att hitta en ny bok att lyssna på. Inga problem egentligen då många av mina favoritförfattare har släppt böcker nyligen.

Det jag tycker om med Storytel är att det går att ladda ned böcker offline. Så man behöver inte vara uppkopplad för att lyssna. Jag har heller aldrig haft direkt problem med appen. Varken på android eller iOS. Och nej, jag tycker inte 169 kronor i månaden är dyrt för att få lyssna obegränsat på böcker i deras sortiment. Många verkar tycka det är dyrt. Tänk när jag var rökare. Jag rökte långa röda Prince. Dom kostar idag 62 kronor paketet eller nå sånt. Jag rökte minst 1 paket om dagen. Så nej, jag tycker inte det är dyrt. Sen har jag kanske inte bästa ekonomin just nu. Men jag måste unna mig något. Och det får bli Storytel.

Nu ska jag glo lite på Teen Mom 2 sen välja bok och slappna av och sova.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: