torsdag 21 juli 2016

Hälsat på min ena syster

I måndags så skulle jag åka tåg för första gången sedan 2007. Detta gick inte så bra med förseningar redan från start och missat anslutningståg i Sala. Tack och lov så kunde min syster komma och hämta mig där. Annars hade jag fått vänta 2 timmar till nästa tåg skulle gå. Det hade jag ju gjort, men det var skönt att hon kunde hämta.

Väl där så åt jag en smörgås och sedan bytte vi om för att gå Älvpromenaden och Döda fallen. Det var magiskt och en runda på lite drygt 6 kilometer.

Några bilder från promenaden

Efter det så åkte vi och handlade för att sedan äta tacos. Det var gott och riktigt mysigt. Men jag han bli lite för hungrig.
Tisdagen var menad för Visentparken men pappa ringde precis när vi skulle gå och det var helt enkelt för kvavt för att vistas ute. Så kändes det i alla fall för mig. Så en promenad till Hemköp och sedan lunch.

Blev lite balkonghäng i allt det kvava när man önskade att det skulle börja åska.

Käraste syster Elin

Igår skulle vi göra någonting, men jag vaknade med lätta känningar i öronen och jag var helt slut. Suprise eller inte när det gäller min kropp. Eller inte.
Så det blev film och sedan lunch och lite mer häng innan det var dags att ta sig till stationen. Där åkte jag SJ3000 till Sala och det var en hemsk upplevelse. Jag blev redan efter ett par minuter ganska rejält åksjuk. Så det gör jag aldrig mera om. Ändå tar det bara 18 minuter till Sala. Väl i Sala så bytte jag till ett Regionaltåg. Så mycket skönare att åka enligt mig. Rejält mycket skönare. Ingen åksjuka och så.

Ja, det var för mig riktigt bra dagar. Trots att jag var så trött och slut.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: