måndag 8 oktober 2012

Ingen MS

Idag var jag till neurologen klockan 13.00. Jag var så nervös så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag hade riktigt jobbigt ångest på väg dit. Och när man promenerar och har ångest samtidigt så blir det riktigt jobbigt med andningen, om ni inte redan visste det?!
Jag kom in i tid. Han berättade något som jag inte vågat tro, och det är att det med största sannolikhet inte är MS. Ryggmärgsvätskan visade INGENTING. Ingen borrelia ingen MS och allt annat dom kollade. Skönt. MEN, jag har ju fortfarande problem. Men, jag ska göra magnetröntgen på onsdag. Och han såg helt plötsligt i min journal att jag är HLAB27 positiv. Daaah! Jag trodde dom visste om det redan när jag låg inne, då det stod på remissen till akuten. Ja, inte att jag är HLAB27 positiv, men att jag har Ankyloserande spondylit. Men men, ingen skada skedd kanske? Nja, nu är det så att det då tydligen även kan vara någon vaskulitsjukdom. Men, det tar vi en annan dag.
Jag är trött och tror att jag kommer sova riktigt gott inatt.

God natt och ta vara på er!