måndag 22 oktober 2012

Svårt att andas

Jag har den senaste tiden haft svårt att andas. Det känns som att det tar stopp efter halva andetaget. Tycker att det blivit sämre och sämre så idag gick jag till läkaren. Dom gjorde först ett EKG för att utesluta att det var hjärtat det var fel på och det var det tack och lov inte.
Men, han gick och rådfrågade en mer erfaren kollega och så kom han in och sa att det beror på min sjukdom. Alltså Ankyloserande Spondyliten. Den sjukdomen gör så att där man haft en inflammation, där kan man stelna. Det bildas ben i lederna. Så, min bröstkorg håller på att stelna. Därav att jag känner lufthunger för att mina lungor expanderar inte som dom ska.
Man anpassar sig säkert till det. Men det är sjukt jobbigt.
Tack för sjukdomen jag fick *ironi*.

På torsdag är det MRT som gäller.

Nya brillor har jag från idag också.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: