måndag 21 januari 2013

Forskningsprojekt AS/Bechterews

För någon vecka sedan fick jag ett meddelande från någon som heter Richard Green i London. Han utför ett lingvistiskt forskningsprojekt som handlar om Ankyloserande Spondylit / Bechterews sjukdom i Sverige och undrade om jag kunde skriva lite om projektet på min blogg.

Han är i behov av fem till sex deltagare som bor i närheten av Stockholm eller Malmö. Deltagarna skall lida av sjukdomen själva och behöver läsa en text om AS/Bechterews. Texten är inte så lång - ungefär 1200 ord. När deltagarna har läst texten hemma så behöver de kommer till en personlig intervju i Malmö eller Stockholm där textens stil m.m ska diskuteras.

Deltagarna ska ersättas för deras tid naturligtvis och projektet kan leda till bättra kunskap om dem som lider av sjukdomen.

Om ni är intresserade i att delta så är ni välkommna att kontakta Richard direkt per e-post (richard@thenordicword.com) eller telefon (+44 7983 340 721 / +46 7639 78355).

Jag är mycket tacksam att jag fick meddelande från honom och jag känner att jag hade velat göra detta. Men jag klarar det varken psykiskt eller fysiskt just nu. Så, hör av er till Richard om ni vill deltaga i detta.
Ta vara på er!

Inga kommentarer: