onsdag 9 januari 2013

Jag har inte mycket ork kvar

Som jag skrev igår via mobilen så var jag på akuten under kvällen/natten. Jag hade högt blodsocker och det är ju inte direkt hälsosamt.
Väl på akuten hade det sjunkit från 20.7 till 16 som fortfarande räknas som högt då man ska ligga under 7.7. Efter drygt 3.5 timmar fick jag träffa medicinläkaren och hon var toppen. Bedömningen gick mycket snabbt och jag slapp läggas in. Tack och lov. Men jag fick 4 enheter snabbverkande insulin och sen fick jag gå hem för att idag då gå till vårdcentralen. Var hemma sent och kom i säng vid 2 och somnade nog inte fören vid 03. Sen skulle jag upp 07.30 för att ringa vårdcentralen. Fick första tiden och dom skulle ringa tillbaka 08. Kvart över ringde dom. Det gör mycket när man sovit riktigt dåligt.
Fick i alla fall tid till lab 10.15 och tid till läkaren 10.40. Träffade på min diabetessköterska (jag har diabetes typ2 om ni missat det, dock har mina värden varit perfekta sedan 2009 utan behandling) och hon ville prata med mig lite efter läkarbesöket.
INGET blev bestämt. Absolut inget alls. Jag var där i 2 timmar i onödan känns det som. Dom hade ju kunnat tagit det på telefon och säga att min läkare var ledig idag och att dom inte kunde ta beslut utan henne. Snacka om sur. Orken tryter allt mer. Bakslagen blir allt fler och jag vet inte hur jag ska ta mig igenom det här. Fick jag över 15 ikväll så skulle jag ringa 1177. Men, det skulle jag inte göra. För det skulle resultera i timmar på akuten, insulin och inget mer. Jo, kanske en inläggning. Men i alla fall.

Alla bakslag som kommer gör så jag snart inte orkar mer. Jag har tillräckligt. Fick diagnosen Ankyloserande Spondylit i maj 2011 men en massa jobbiga behandlingar som följd. Fick diagnosen Meniérès Sjukdom i november 2011 och nu så jävlas mitt blodsocker som bara den. Det skrämmer mig.
Jag har inte haft så högt ens innan jag började med behandling 2006. Och just att det varit så bra sedan 2009 och även under 2011 när jag åt kortison nästan hela året. Det om något höger ju blodsockret. Men, inte då inte. Nu, NU ska ALLT jävlas med mig. Ge min smocka på smocka och snart blir det knock out.

Får se om VC ringer mig imorgon förmiddag som dom lovat när min läkare är tillbaka. Jag tvivlar på det. Och jag orkar inte ringa och tjata. Orkar inte kämpa.

Hoppas ni har det bättre därute. Idag har jag inte haft normalt blodsocker på hela dagen. Jag vill inte mer.
God Natt

2 kommentarer:

Yuna sa...

Tänker på dig ska du veta. Även om jag inte kommenterar så mkt. Du har det så jobbigt nu, vill nästan gråta för det, tycker det är för jävligt.
Tänker på dig som sagt. Många kramar

Lina sa...

Tack vännen! Tänker ofta på dig med. Är dock kass på att kommentera. Varma kramar