lördag 5 januari 2013

Människoöden



Denna låt är en underbar låt av Alice Martineau. Som tyvärr dog av Cystisk Fibros. Hon väntade på transplantation av hjärta, lungor och lever. Hon dog den 6 mars 2003 i sitt hem i England.
Hennes skiva "Daydreams" gavs ut hösten 2002 och jag älskar den. Jag beställde den kort efter att den släpptes, trodde aldrig jag skulle få den. Tog jättelång tid. Men, snigelpost från England tar tid. Alice blev 30 år gammal.

Att jag tog upp just det här, det vet jag inte riktigt. Sitter och lyssnar på hennes skiva och är berörd. Jag har det inte så illa om man ska tänka på alla runt en som har det värre.
Unga människor som dör i cancer. Blir mördade och försvinner och hittas döda. Jag har inte hälsan. Inte det minsta. Med 3 kroniska fysiska sjukdomar så vill jag inte kalla mig frisk. Men, det finns dom som har det mycket värre.
Jag kan dock inte tänka så hela tiden. Då går jag sönder. Jag måste få hata mina sjukdomar och min kropp utan att tänka på alla som svälter i Afrika bland annat.

Ta hand om varandra!

Inga kommentarer: