tisdag 8 januari 2013

Remicade nr 3 och akutbesök

Idag fick jag Remicade igen. Behandling nr 3. Och jag fick den 2 dagar för tidigt då jag är såpass smärtpåvärkad i bröstryggen. Fick som vanligt allergitablett innan och kortison intravenöst. Det var sista gången som jag behövde medicineras innan. Nästa gång, om åtta veckor, så går det mycket snabbare. Nu har det tagit 4.5 timmar och det går ner till ca 2 timmar. Allt gick jättebra. Har dock fått kissa hela dagen. Ofta och mycket.
På kvällen fick jag hjärtklappning och mådde dåligt, så strax före åtta tog jag blodsocker, har kostbehandlad typ 2 diabetes, och det var 20.7. Skyhögt!!! Så nu är jag på akuten. Berättar mer när jag kan skriva via datorn. Händer inte mycket här just nu.

Ta hand om er!

1 kommentar:

Syster sa...

Jag älskar dig och tänker på dig. <3 Vill så gärna att du ska ha det bra. Kramar!