onsdag 6 februari 2013

Åh du hemska Prednisolon

Tack och lov svalde jag dom sista 5 kortisontabletterna idag. Snacka om cravings jag fick av dom. 25 mg. Men nu är kuren över. Jag äter inte en enda kortisontablett till om jag inte absolut måste. Kortison är djävulens påfund. Eller, nu tar jag kanske i. Men vikten jag gick upp av 8 månaders knaprande av Prednisolon har inte försvunnit trots att jag inte ändrade kost när jag åt den och tränar 100% mer än innan jag åt dom. Och ja, det är 100% mer, eftersom jag inte tränade alls innan.
Fram till läkarbesöket den 4 mars så är jag som jag skrivit innan, ordinerad OxyNorm. 3 gånger dagligen. Jag har hittills tagit till natten. Känns lite skrämmande att ta dagtid, trots att jag behöver det, egentligen. Men, jag sover hellre på natten. Och kanske, men bara kanske, klarar jag av att ta dom på dagen så jag slipper denna smärta.
Men jag är så glad att jag slipper kortisonet.

Nu ska jag lägga mig. Eller, snart. Lyssna på ljudbok och bara glida in i sömnens värld.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: