måndag 4 februari 2013

OxyNorm 5 mg

Idag har jag fått OxyNorm utskrivet av min reumatolog. Han tyckte inte det rätta är prednisolon utan att jag behöver smärtlindring fram tills att jag ska till honom om precis 1 månad. Jag är dock helhispig och gillar inte direkt starka mediciner. Men jag måste få sova. Jag orkar inte ha det så här som jag har det nu. Sen kanske jag inte tar den morgon och kväll som det står på förpackningen. Vi får se helt enkelt. Hur jag blir av dom.
Så, jag slipper i alla fall äta kortison 1 månad. Jag hade rullat fram med 25 mg prednisolon i kroppen. Det är värt det om man måste. Men, min diabetes är ju redan sämre på grund av dom vätskedrivande jag äter så äta prednisolon också känns inte så lockade.

Var på diabeteskontroll idag. Låg inom ramen på långtidssockret. Dock har det gått från 35 till 44. Och det gillar inte jag. Inte alls. Fastesockret är högt i princip varje morgon. Men, vi får se vad som händer. Ska ta prover lite oftare.
Sen påpekade jag att alltid när dom tar blodtrycket på mig så ligger det på över 140/90. Varje gång, det slår inte fel. Har man diabetes så bör man ligga under 130/80 för att spara på kärlen. Men idag, när jag var hos läkaren och hon tog så var det 112/79. Ja, vi får se vad som händer. Får fortsätta hålla koll på det.

Nu ska jag göra mig redo för sängen.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: