söndag 17 februari 2013

Mediciner i mängder

Jag är så extremt less på att ha så mycket mediciner. Om ni nu inte vill läsa min medicinlista så kan ni gå vidare. Men jag skriver den för min egen skull, för att se om det någon gång minskar. Men just nu tenderar det att öka.
Så här kommer den bittra sanningen.

Mediciner jag tar dagligen:
Aurorix 300 mg 1 tablett morgon och kväll (antidepressivt)
Folacin 5 mg 1 tablett morgon och kväll (mot folsyrabrist, dock tar jag den ej söndag och måndag)
Cetirizin 10 mg i tablett på morgonen (mot allergi)
Omeprazol 20 mg 1 kapsel morgon och kväll (mot magbesvär)
Esidrex 25 mg 1 tablett på morgonen (vätskedrivande jag äter pga Mb Meniérès)
Atenolol 25 mg 1 tablett på kvällen (betablockerare som jag tar mot för snabb hjärtrytm)
Lyrica 125 mg 1 kapsel på kvällen (mot generaliserad ångest)
Propavan 25 mg 1 tablett till natten (sömntablett)
Stesolid 10 mg 1 tablett till natten (ångestdämpande och rogivande)
Nasonex nässpray (mot allergi)


Utöver dom dagliga så har jag:
OxyNorm 5 mg 1 kapsel morgon och kväll och 1 mitt på dagen vid behov (Smärtstillande, tillfällig)
Metoject 50mg/ml 0,3 ml, motsvarar 15 mg metotrexate 1 injektion/vecka (cellgifter)
Depo-Provera 1 injektion var tredje månad (preventivmedel)
Behepan 1 injektion var tredje månad (mot B12-brist)
Remicade droppinfusion var åttonde vecka på reumatologen (TNF-alfa hämmare, immunsänkande medel)
Alvedon 665 mg 2 tabletter vid behov
Antabus 400 mg 2 gånger i veckan

Jag blir mörkrädd, men så här ser mitt liv ut just nu. Jag hoppas att det någon gång blir mindre. Men, dom som kan tas bort isf är ju dom för psyket. Så vi får se. Antabuset ska jag inte stå på mer än några månader. Få bort det sug jag har och sedan ta bort det.

Ta vara på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nice! Ville bara att svara. Jag älskade grundligt ditt inlägg. Fortsätt med det stora arbetet.

Katie sa...

Hej <3
tack för din kommentar. Förlåt för att jag inte svarat, är så galet mycket hela tiden att jag inte själv hinner med någonting känns det som.
Allting går i 190 och jag, jag håller nog på att tappa bort mig själv mitt i allting -.-

Läst ifatt din blogg! Sänder massor av kramar!!!
Katie