måndag 4 februari 2013

Besök på akutmottagningen

I lördags var det dags igen. Känns som det händer något hela tiden.
I torsdags började jag få ont i bröstet, inte i hjärtat utan mer i bröstkorgen. Natten till lördag var smärtan hemsk och blev allt värre. Tillslut ringde jag 1177 för att eventuellt få en tid till jourcentralen. Hade inte räknat med att hon skulle säga åt mig att åka till akuten. Men, det gjorde hon. Stod ju inte ut med smärtan så åkte in. Min älskade mamma skjutsade in mig. Fick vänta en stund i väntrummet och sedan tog en sjuksköterska lite prover, EKG och lite så.
Fick sen komma in på ett rum och mamma gick iväg till kafeterian för att handla något att äta, då jag inte hunnit med det.
Lagom när hon var tillbaka så kom läkaren in. Han ville lägga in mig över helgen för smärtlindring intravenöst. Men jag var inte så på på den idén. Sen var jag osäker om jag fick ta ketogan som han ville ge. Då mina antidepressiva krånglar till allt.
Han gav då mig ett annat alternativ med kortison i 5 dagar 25 mg. Jag valde att prova det.

Fick 25 mg där och ett recept och fick sedan åka hem.
Och tur var det, när jag kom hem och läste i FASS så får jag inte ta ketogan och inte fören 14 dagar efter avslut av dom antidepressiva jag äter.
Äter Aurorix som är en MAO-hämmare och det krånglar till mycket.

Så, idag har jag diabeteskontroll, antabushämtning sen måste jag få tag på reumatologen. För att på eftermiddagen gå till sjukgymnasten. Snälla låt denna dag ta slut snabbt.

Skrivet från iPhone. Ber om ursäkt för stavfel.

Ta hand om er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskar dig min kämpe!