måndag 10 februari 2014

Läkarbesöket idag

Mja, det gick inte så bra idag. Hade tid 15.15. Skulle sen hem och byta om för att träna på Friskis & Svettis klockan 17.00. Tror ni jag hann? Svar, nej. Jag kom in vid 16.00. Fick höra att det inte var ischias (trots att jag känner igen smärtan från när diskbråcket bråkade riktigt ordentligt 2008-2009). Det var SI-ledsmärta. Ehhh, jaha. Det vet jag också hur det känns då jag i princip har kronisk sakroilit pga min Ankyloserande Spondylit. Fick även en kortisonspruta i vänster SI-led för inte så länge sedan. Så, nej. Det tror jag inte på alls. Inte för fem öre. Förut har jag alltid litat på läkare. Alltid. Men, när man hela tiden letar efter den enklaste vägen (känns så) så vet jag inte längre. Jag vet för mycket. Har varit med om massor. SI-lederna får inte benet att domna bort helt. Jag var klar 16.20 och hade hunnit träna, om jag var ombytt och klar. Men skulle hinna hem och byta om. Så, det blev inget.
Ska träna på torsdag. Så det blir nog bra.
Snart blir det till att sova. Eller försöka. Hoppas det går bättre än natten som var.

Ta vara på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker att den där läkaren inte tar på allvar :-( hoppas du fick sova. Vi hörs senare! ♥ Kram

En flicka som är stark sa...

Ta hand om dig!!

Lina sa...

Tack snälla <3

Menat till er båda