måndag 26 maj 2014

Astma och eventuellt epilepsi hos ena katten

På första bilden ser ni Zaphire spatsera runt hos veterinären i onsdags som att hon ägde rummet. Det såg lite roligt ut. När veterinären kom in så låg hon på en hylla och undrade hur lång tid detta skulle ta.
Bild nummer två är på Zaphires astmamedicin. Den ger man i en "kammare" så kallad Aerokat. Hon får Ventoline Evohaler samt Flutide Evohaler. 2 gånger om dagen.
Hon får fortfarande prednisolon varannan dag, men blir allt bättre enligt både mig och mamma. Pälsen är blankare och hon är piggare. Nu har det ju dock varit riktigt varmt, så då blir dom ju loja av det. Men annars så.

Hon har även en trolig epilepsi men utan kramper. Mer som frånvaroattacker, får hon fler sådana så ska det undersökas mer. Det behöver inte bli mer än dom 2 hon har haft. Så nu går allt framåt.
Hon tolererar inhalationerna mycket bättre än förväntat. Men hon tycker ju inte det är roligt. Men, det blir bättre och bättre. Hon blir bättre och bättre.

Med mig då? Jo, jag ska till Hörcentralen och sen till Öronläkaren imorgon med min Meniérès. På onsdag är det Reumatologen. Och förhoppningsvis ny medicin.

Jag överlever detta med. Ibland är det bara jobbigt.
Nu ska jag in och diska.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: