söndag 4 maj 2014

Emetofobiträning

Jag har börjat hos en psykolog. Och det vi kommer jobba med är min extrema spyfobi. Har varit till honom 2 gånger nu. Så vi har inte börjar fobiträningen än. Men imorgon är det dags. Jag och min psykolog ska se filmer och bilder av, ja ni förstår nog vad. Sen får vi se hur det går. Det känns jobbigt. Att jag ska göra det med honom. Då ska man ju förklara hur man känner och hur man uppfattar samt om det ger ångest och hur mycket.
Jag har inte problem att se det i en film eller serie. Men jag antar att det här kommer vara mer realistiskt. Så då vet jag inte alls hur jag reagerar på det. Det kommer bli en jobbig tid framöver nu när vi väl kommer igång. Så jag hoppas ni finns här och stöttar mig.

Hade tänkt att skriva ett långt inlägg om detta. När det startade, vad som troligen orsakade det osv. Men jag orkar inte just nu. Började tänka. Ska man inte göra.

God natt och ta hand om er!

Inga kommentarer: