torsdag 29 maj 2014

Reumatologen igår


Igår hade jag tid hos min reumatolog. Det gick riktigt bra. Inom en halvtimma så hade jag börjat med en ny biologisk medicin. Enbrel. Det är sprutor man ger sig själv en gång i veckan. Det är också ett biologiskt läkemedel precis som Humira och Remicade. Men dom fungerar lite olika. Får se hur det går. Nu måste jag ta tag i nedtrappning av kortisonet bara. Börjar imorgon. Skulle egentligen börja nästa vecka. Men, min mage klarar dom inte mer. Så vi får se.
Han ultraljudade mina höfter, den vänstra som jag fick spruta i såg mycket bättre ut, den högra visade dock tecken på inflammation. Men, nu är det promenader och Enbrel som gäller. Friskis & Svettis får vänta lite till. Trots att jag håller på att bli galen.

Jag blir så väl omhändertagen hos reumatologen så ja. Jag är så tacksam.
Ta vara på er nu. Och sov gott!

Inga kommentarer: