torsdag 4 september 2014

Acceptans and commitent therapy

Det är en terapiform jag ska börja med nästa vecka. Jag har läst lite om den, det är en del i KBT:n. Vi får se hur det går. För just nu går det mest utför. Jag kan inte heller riktigt förstå varför. Eller, till viss del. Jag hinner med att vara sjuk som min psykolog sa. Eftersom det är så mycket undersökningar, behandlingar och så vidare. Jag hinner inte med annat, och orkar inte med annat. Så vi måste jobba med det. Komma igång och kanske träffa en vän eller så ibland. Jo, det gör jag ju emellanåt. Men, kanske lite oftare. Göra något som jag tycker är kul. Just nu kan jag inte tänka så mycket som är kul. Jag tycker om att titta på TV. Det var ju positivt. Men det kan jag ju inte göra resten av livet.

Så jag hoppas verkligen på denna terapi. Och som vanligt kan man säkert må sämre innan man mår bättre.

Ta vara på er och trevlig helg om jag inte skriver mer innan!

Inga kommentarer: