måndag 22 september 2014

Asexuell

Som rubriken säger så kommer detta inlägg handla om asexualitet. Att vara asexuell och få folk att förstå att det faktiskt existerar är svårt. Att få höra, om några är är du nog inte så asexuell längre är ju faktiskt som att säga, om några år är du nog inte så homosexuell längre.
Att vara asexuell är en läggning. Det finns olika typer av asexuella människor och visst kan man leva i relation för det. Med en annan asexuell person.

Att jag skriver om det här är för att jag är asexuell. Jag kan aldrig tänka mig att ha sex och har aldrig direkt velat ha sex. Jag har valt att ha sex 1 gång i mitt liv. Detta efter att jag blivit våldtagen 3 gånger. Och när jag var 21 och det hände så var jag oskuld. Efter det valde jag att ha sex 1 gång för att "välja" det själv. Men nej. Jag har inga fantasier ingenting.
Må ha pratat om det normalt. För jag har inte velat vara onormal. Men nu vet jag att jag inte är onormal. Jag är asexuell.

Kanske kommer detta som en chock för många, men det har jag svårt att tro. Jag har aldrig raggat eller varit med på sajter för att leta efter partner.
Partner kan man ha ändå. Man kan vara upp över öronen kär och ändå vara asexuell. Man kan leva o relation precis som alla andra. Bara att man lever med en annan asexuell person.

Så här ligger det till. Det är tufft just nu. Och det är inte lätt. Samtidigt som en sten har lämnat mitt hjärta.

Ta vara på er!

2 kommentarer:

Yuna sa...

Ingen chock för mig. Jag är delvis asexuell och vill helst leva i ett asexuellt förhållande

Lina sa...

Det jobbigaste är att många runt mig säger att om några år är du inte asexuell.
Ska jag ha ett förhållande så måste det vara asexuellt. Kram