måndag 8 september 2014

Prednisolon en mirakelmedicin och ett rävgift

Äter sedan i tisdags prednisolon igen. Jag har haft så fruktansvärt ont i bröstryggen så jag höll på och gå åt. Smärtan är bättre, men min diabetes är så mycket sämre.
Jag har på senare tid gått från att klara en kur prednisolon jättebra till att få högt socker direkt. Samma dag jag tar första dosen.
Men bröstryggen känns mycket bättre, men det är som att välja pest eller kolera. Jag har ett insulinschema för när jag tar prednisolon samt ett när jag inte tar det.
Ibland måste man ta lite skit för att orka. Jag orkade inte med smärtan. Då får jag ta att diabetesen blir sämre. Är dock så dålig på att ta blodsocker tyvärr.
Måste komma igång med det igen.
På tisdag ska jag sänka dosen prednisolon, så jag håller tummarna att det ska gå bra.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: