måndag 2 mars 2015

När mycket tynger

Hjärtat är tungt att bära. Sten efter sten ansamlas vid mitt hjärta och allt blir bara tungt. Vet inte riktigt hur jag ska mäkta med nå mer. Kämpar och stampar och faller bara djupare. Jag försöker, jag kämpar. Men när tar kampen slut?
Alla tankar på kalorier och vikt. All ångest när jag går över mitt dagliga kaloriintag.
Det är inte sunt, jag vet. Jag vet att man ska unna sig också för att orka fortsätta. Och jag unnar mig, men det ger mig ångest. Vill inte misslyckas. Gick promenader måndag-lördag förra veckan. Kommer inte kunna göra det veckan som kommer då jag är slut. Allt gör ont. Jag vill inte mer.
Jag har en blåsa på ringtån på höger fot. Detta är inte okej när man har diabetes. Diabetes ger ju som bekant sämre blodcirkulation. Inte för att jag har det än. Men jag är så rädd att jag ska få amputera tån tillslut. Blåsan har varit där hela säsongen. Kan det bero på skorna? Eller att tån hamnar under pektån? Och nej, jag har inte för trånga skor. Den vrider sig när jag sätter ned den.

I am a big failur, a big mistake. I'll be better of dead. You all be better of if I am dead. It simple feel's like that.

Dramaqueen jag vet. Men fy fan rent ut sagt för vissa dagar. Vissa tankar. Vissa känslor.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: