söndag 22 mars 2015

The Spoon Theory

Jag har sett hashtaggen #spoonies rätt mycket på instagram och inte förstått vad det står för. Det gör jag nu kan jag säga. En vän skickade en länk angående det igår. Det är jag mycket tacksam för. Jag tyckte det var ett mycket bra sätt att förklara hur lite man som sjuk klarar. Ja, alla sjuka klarar ju självklart olika mycket. Jag skulle dock påstå att jag orkar väldigt lite. Att jag har få skedar att göra av med varje dag.
När jag läste om det så grät jag. För jag insåg hur lite jag orkar göra. Hur begränsat mitt liv är. Nu tänker nog några av er att det är det är ju bara att göra mer. Men det går inte. Ju mer skedar jag tar från dagen efter desto mer får jag lida för det.

Jag orkar inte förklara vad det betyder. Många av er kanske vet. Googla annars på The Spoon Theory. Utmattningen jag får är inte att leka med tyvärr. Jag kan tillslut inte tvinga mig längre för då blir jag jättesjuk.
Det är dock ett väldigt bra sätt att förklara för någon som inte riktigt förstår.

Ta hand om er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kram till dig vännen! Du är verkligen modig å en kämpe! Kram igen <3 A