söndag 8 mars 2015

Viktnedgång, stress och motion

Jag försöker som jag tidigare skrivit att gå ner i vikt. Långsamt gå ned i vikt. Absolut inte skynda fram. För då håller man inte vikten i längden. Jag gick med i viktklubb och dom drar nu 79:- i månaden. Jag har dock hittat lifesum som är betydligt bättre och nu är jag sur att jag måste betala fram till i januari nästa år för något som jag enbart mår dåligt av. Många blir säkert taggade av deras mail osv. Men jag mår enbart dåligt. Vi saknar dina resultat. Gör detta så går det bättre, gör si, gör så. Det passar inte mig. Jag får panik.
Panik har jag ändå av detta. Rädd att misslyckas, ångest om jag inte motionerar varje dag. Detta är inte sunt. Jag mår inte bra av detta. Jag tar stryk och min kropp tar stryk. Kroppen tar stryk över att jag aldrig vilar. Jo, jag motionerar dock varje dag. Vilar gör jag allt. Men ni förstår. Hoppas jag. Jag tappar dock inte vikt snabbt. Tror kroppen stressar för mycket. Jag tappar lagom. Men det går inte snabbt nog för mig. Det funkar inte. Jag får panik och jag blir bara dallrigare och dallrigare.

Jag är för trött för att skriva. Så trött hela tiden. Jag ska försöka skriva ett glatt inlägg snart.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: