tisdag 29 september 2015

Kajos och Simvastatin

2 nya mediciner som jag då började med förra veckan. Kajos är kalium i flytande form. Simvastatin är ett läkemedel som ska sänka kolesterolet. Nu har jag inte högt kolesterol. Det är dock för högt för mig som diabetiker. Kajos klarade min mage i 2 dagar. Jag hade order att sluta om min mage sa ifrån. Simvastatin är tyvärr inte bättre. Illamående, diarré och djup depression. Jag behöver verkligen inte detta. Jag vågar inte längre gå ut och gå av rädsla för att bajsa på mig. Ja, pinsamt nog så har detta hänt. Rädslan är vidrig. Jag som har älskat att promenera är från och med idag fruktansvärt rädd för det. Och sen att jag är så fruktansvärt deprimerad mot innan gör det inte värt det heller. Min mage klarar metotrexate som är ett cellgift, men inte kalium eller statiner.
Jag vill verkligen inte må så här. Jag kanske tar risken att få hjärtsjukdom tidigare i livet då. Kaliumvärdet var inte jättelågt så jag behövde inte tvinga mig om jag blev dålig. Kanske bananer kan hjälpa. Vi får se.
Men statinerna, jag vet inte.

Ta vara på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kram älskade vän /A

Lina sa...

Massa kramar