onsdag 23 september 2015

När en strimma hopp tänds för att direkt släckas

I fredags var första dagen på över ett år som jag var helt utan insulin. Så stolt över mig själv och vad jag åstadkommit. Tog blodsockerkurvor i söndags och måndags inför läkarbesöket igår (tisdag). Det såg jättebra ut och inte ett värde över 8.0. Gick idag på diabetskontroll hos min läkare. Långtidssockret var perfekt. Åt det låga hållet för en diabetiker. Allt såg bra ut där.
Men så kom ju käftsmällen. Jag har för högt kolesterol. What? Hur gick det där till? Jag har gått ned nästan 19 kilo men fått för högt kolesterol. Så det är bara att börja med statiner.
Sen så frågade jag hur kaliumvärdet var och levde på hoppet att det var över 3.5. Det räknas som normalt. Men nejdå, det var 3.1. Meningen är ju att jag ska äta kaliumtabletter, men jag blir så dålig av dom och det finns inga andra att välja på. Så imorgon går jag och tar nytt kaliumprov som Öronläkaren får. Så får jag ringa dom och säga att jag inte tar tabletterna och att jag provat vid 3 olika tillfällen och har blivit så dålig efter 5-7 dagar. Så jag antar att jag kommer få sänka mina vätskedrivande tabletter. Tyvärr så kanske min jävla Menieres blir sämre. Men vad ska man välja? Diarré eller yrsel? Inte sjutton vet jag.

Inget roligt läkarbesök, men fick ju träffa en go vän efteråt.
Imorgon är det psykolobesök för första gången sedan februari och direkt efter det blir det läkarbesök också.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: