lördag 12 september 2015

Synfältet

Jag har sedan över en månad en fläck i synfältet som jag trodde från början var smutsiga glasögon. En dag när jag skulle rengöra dom så var fläcken kvar. Fick tid på ögon dagen efter. Ögat såg bra ut, men synfältet var inte helt normalt på höger öga. Varför visste man inte. Jag fick tid för återbesök till sköterska för ny synfältsundersökning och var där i onsdags. Hon visade mig då mina synfält. Och ja, det har blivit sämre. Tyvärr. Får se vad som händer nu. Jag hoppas dock att dom tar tag i det ganska snart. För jag är orolig. Att man har problem med ögonen kan även tyda på neurologiska problem. Så nu får vi se vad som väntar. Jag försöker verkligen att inte oroa mig. Men det kommer över mig ibland.
Hoppas ni haft en trevlig lördag. Min har varit helt okej.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: