söndag 15 januari 2012

Min tränning

Jag har inte tränat på många år. Jag gjorde ett försök 1 termin 2006 på Friskis & Svettis men det var ingen höjdare. Tränade där väldigt aktivt mellan 1995 och 2001. Och då att börja på Startpass kändes så fel. Jag var ju van att köra Medel eller Intensiv. Så det var inge roligt. Sedan så blev inte min kondition bättre. Men det var för att jag inte gav det en chans.
Nu tränar jag på gym 2 dagar i veckan, promenerar en del och så har jag börjat köra Zumba hemma. Allt för att min rygg ska må så bra som möjligt. Men, nu är det så att jag har börjat få grymt jobbig huvudvärk efter träning. Jag dricker och äter som jag ska. Jag känner att den börjar i musklerna. Gymmet är inget nytt då jag tränat sedan augusti där. Men, det känns så himla frustrerande. Jag har hela tiden smått ont i huvudet. Varför? Någon som vet?
Jag behöver verkligen träna. Och jag vill träna. Men huvudvärken gör så att jag drar mig för det.

Någon som har en tanke att dela med sig av skulle vara trevligt. Ska dock försöka få tag på min sjukgymnast imorgon när jag är iväg och tränar.

Nu är det dags att sova.
Ta hand om er!

Inga kommentarer: