torsdag 20 september 2012

Ryggmärgsprov

I tisdags när jag fortfarande var inlagd så gjorde dom ett ryggmärgsprov på mig. Kan erkänna att jag var fruktansvärt rädd och att det, enligt mig, var värre än jag trodde. Jag satt på sängkanten i ett behandlingsrum och höll i ett gåbord. Han fick sticka några gånger och jag höll på att svimma av smärta. Tillslut så satt nålen på plats och då var det okej.
Efter provet fick jag ligga kvar en timme i sängen och jag skulle försöka få i mig vätska och koffein. För att slippa huvudvärken man kan få.
I tisdags kväll så mådde jag ganska bra. Ryggen värkte, men hellre det än att huvudet värker. Dock så började huvudvärken igår när jag vaknade, och inte nog med det, jag hade nå fruktansvärt ont i nacken och ner i armarna. Fick ligga hela dagen igår.
Idag har jag fortfarande huvudvärk, men det borde ge med sig snart.

Dom gjorde detta ryggmärgsprov på mig, då jag under flera år haft en del neurologiska symtom som inte tagits på allvar. Jag har haft ansiktsförlamning 2 gånger nu, därför blev jag inlagd i måndags. Dom har tagit prover för borrelia, MS m.m. Jag ska även göra magnetröntgen av hjärna och ryggmärg. Jag tror eller tänker ingenting. Försöker bara överleva varje dag.

Ta vara på er!

1 kommentar:

Lina sa...

Hej Lina! Ja kom in på din blogg av en slump när ja googlade på ryggmärgsprov... Gjorde själv det igår och idag bara ligger ja, har hiskelig huvudvärk och ont i både nacke rygg och armar! När nån pratar med mig känns de som att ja får tinnitus och de bara tjuter.. Jag är gravid också så kan inte ta nå värre värktabletter än panodil som avsolut inte hjälper :/ anledningen till ryggmärgsprov är att jag fått galv sidig ansiktsförlamning och man misstänker borrelia! Jag har blivit sjukt deppig över att halva ansiktet inte hänger med, det är jobbigt att prata och äta men hag måste för den lilla i magens skull :( Hur länge hade du ansiktsförlamning och kom dom nånsin fram till vad det berott på? Jag blir snart galen på detta! Kram Lina