fredag 16 november 2012

REMICADE!!!

Igår vad jag till reumatologen  klockan 08.30. Trött som satan var jag när klockan ringde. Men var bara att släpa sig upp för att göra sig iordning. Tog en promenad dit och mina SI-leder ville verkligen inte vara med. Men fram kom jag i alla fall. Mamma följde med och fick träffa Fredrik för första gången. Allt gick bra och han gick med på att ge mig Remicade igen. Måste dock få kortison intravenöst innan behandlingen då jag haft den innan och har man varit utan i mer än 16 veckor är risken större för allergiska reaktioner. Men, jag är villig att ge det en chans. För den var riktigt effektiv när jag fick den förra året. Humiran var aldrig riktigt bra.
Så, den 26 november får jag första behandlingen. Ser fram emot det, men är såklart nervös. Men kanske hjälper min extremt ömma kropp.

Trevlig helg på er och ta vara på er!

Inga kommentarer: